dilluns, 21 de juny del 2010

NORMATIVA DE MENJADOR

Associació de Mares i Pares d’alumnes de l’Escola Matagalls

C/ Arenys de mar, 5

08460- SANTA MARIA DE PALAUTORDERA

Tel. 93 848 32 26

NIF. G63597215





El CEIP Matagalls considera el servei de menjador com una extensió educativa de l'escola. En aquest sentit, la planificació i l'orientació educativa del servei parteix dels òrgans docents, mentre que l'organització tècnica és assumida per l'AMPA de l'escola. És en aquest sentit que, des de l'equip directiu i de la comissió de Cuina-Menjador, es creu imprescindible la coordinació entre tots els agents que intervenen en aquest servei: Coordinació de Menjador, Cuinera, Monitors/es de menjador, Mestres, AMPA i Equip directiu.





NORMATIVA DEL SERVEI DE MENJADOR



NORMES GENERALS



Els alumnes que es queden al menjador han de portar el material que es demana a cada curs. Els alumnes de P3, P4, P5 i de 1r de primària, han de portar una bata per a ús exclusiu de menjador.



El servei de menjador es reserva el dret d’admissió de tots aquells alumnes que pel seu comportament alterin el bon funcionament del menjador escolar.



És exigible el respecte pel menjar, pel material de la cuina i del menjador i sobretot per tot el personal que en gestiona el servei.



No es toleraran faltes de conducta greus durant el servei de menjador. En el cas que es produeixin, la coordinadora del menjador comunicarà la situació a la llibreta viatgera/agenda. Els pares l’hauran de contestar i signar. Davant de situacions inacceptables el nen podrà ser expulsat del menjador.



Qualsevol intolerància que un nen pugui tenir per un aliment determinat, s’ha de notificar per escrit a principi de cada curs a la coordinadora del menjador, adjuntant el corresponent informe mèdic. Igualment s’haurà de comunicar a l'agenda/llibreta viatgera si el nen necessita una dieta especial temporal.



Per tenir dret a la quota fixa de menjador, s’ha de ser soci de l’AMPA.

En cas de no ser soci, es podrà fer ús del menjador mitjançant els tiquets de menjador.





PERSONAL DE MENJADOR

La coordinadora del menjador és la responsable del servei de menjador i del seu personal.

El servei de menjador compta amb personal titulat contractat amb les següents responsabilitats:

­ l'atenció educativa del menjador

­ la vetlla de migdiades i la vigilància, animació i organització d'activitats al pati durant el migdia

­ el traspàs dels alumnes al tutor corresponent a l'inici de la tarda













NORMES DE SEGURETAT



No es permet l’entrada dels alumnes a la cuina.



Cap alumne podrà sortir del recinte escolar sense una autorització degudament signada per la persona que el vingui a buscar.



Els alumnes hauran de respectar i seguir les instruccions dels responsables del servei (cuinera, coordinadora de menjador, monitors/es i mestres).





PÍCNICS



Els dies que hi hagi excursions als alumnes fixos del menjador se’ls prepararà un pícnic amb beguda. Si hi ha algun nen esporàdic interessat en el servei de pícnic, caldrà que el dia anterior avisi a la coordinadora del menjador per escrit.



INFORMACIÓ I COMUNICACIONS DEL MENJADOR



Per a qualsevol informació relacionada amb el menjador cal que us adreceu directament a la coordinadora del menjador.

Si heu de fer una consulta, baixes, ... podeu contactar amb la coordinadora

al telèfon 93 848 32 26 o personalment al despatx de l’AMPA en els

horaris següents:



Dilluns i dijous a les 9h.

Dilluns, dimecres i dijous a les 16h.



PAGAMENTS



Durant el mes de maig/juny es passarà un full d’alta de menjador per conèixer la quantitat de nens/nenes fixos i poder fer la previsió de monitors/es necessaris per al curs següent.

Es consideren alumnes fixos aquells que utilitzin el servei 3, 4 o 5 dies a la setmana i sempre els mateixos dies de la setmana durant tot l’any.



Tarifes de preus per a alumnes fixos de menjador:

- Quota de compromís: Es cobrarà al mes de juny i tindrà validesa per a tot el curs sempre que no es donin de baixa.

- El cost de la Quota de compromís i de les quotes mensuals s’aprovarà pel Consell Escolar abans de l’inici de cada Curs escolar.



Per els que utilitzin el servei de menjador 3 ó 4 dies que sempre coincideixin amb els mateixos dies de la setmana:

- Quota de compromís més un cost de quota mensual aprovat pel Consell Escolar abans de l’inici de cada Curs escolar.



El preu del tiquet de menjador s’aprovarà a l’inici de cada curs pel Consell Escolar.



Els tiquets del curs anterior es podran utilitzar, però caldrà abonar la diferència de preu del menú al despatx de l’AMPA.

Els tiquets de menjador es venen a la Caixa Laietana de Santa Maria de Palautordera (pl. Major, 24-25)

Aquests preus podrien ser modificats en cas necessari, durant el curs escolar prèvia aprovació de la Junta directiva de l’AMPA i del Consell Escolar.



Els rebuts es cobraran mitjançant domiciliació bancària, la primera setmana de cada mes, per mes avançat per raons administratives. En cas d'haver d'aplicar descomptes, es faran en el rebut del mes següent.



En casos excepcionals es podrà valorar dur a terme el cobrament dels rebuts en efectiu. En casos de solvència demostrada, si es demana aquest servei caldrà assumir-ne el cost administratiu.

Devolució de rebuts

Per poder fer ús del servei, de menjador s’ha d’estar al corrent dels pagaments.

Els rebuts que siguin retornats tindran un recàrrec en concepte de despeses bancàries i de gestió. S’avisarà a la família i, si al cap de 15 dies no ha pagat, l'alumne serà donat de baixa del servei de menjador.



Descomptes:



Es farà un 50% de descompte en el 3r i successius germans que siguin fixos al menjador.



Baixa per malaltia: El descompte es farà a partir del tercer dia de l'avís i serà la part proporcional del menjar. La resta del càrrec es pagarà per raó del manteniment del monitoratge. La devolució dels dies corresponents d’absència es farà en el rebut del mes següent.



Els descomptes per malaltia dels nens becats serà el mateix que els dels nens no becats.



Quan hi hagi una baixa definitiva de menjador s’haurà d'omplir el full de baixa com a mínim 10 dies abans de final de mes, amb la finalitat de no cursar el rebut del mes següent.



No es retornarà en cap cas el cost de la matrícula del servei de menjador.



Altes



Perquè una alta sigui efectiva al servei de menjador caldrà:

1. Complimentar i signar el full d'alta del menjador

2. Estar al dia dels pagaments i de la matrícula

3. Haver pagat la quota de soci de l’AMPA (juliol).



Cada cop que es tramiti una alta del menjador, s'haurà de pagar de nou la matrícula.





ÒRGAN DE GESTIÓ



La Comissió Cuina-Menjador és la responsable de vetllar pel compliment d’aquestes normes, amb l’aprovació del Consell Escolar.

Aquesta comissió està formada per:

­ un membre designat per l’AMPA

­ un membre de l'equip directiu de l’Escola

­ la cuinera

­ la coordinadora del menjador







La comissió de Cuina-Menjador. Juny 2010